Eratostene (276 i. Hr - 194 i. Hr)

Matematician grec - este celebru pentru ciurul numerelor prime care ii poarta numele

Eratostene, matematician grecEratostene s-a nascut la Cyrene (astăzi în Libia) în anul 276 înainte de Hristos și a murit in 194 î.Hr. la Alexandria în Egipt. Este un matematician grec cunoscut pentru pentru Ciurul numerelor prime (sau Ciurul lui Eratostene) si pentru ca este primul om care a calculat circumferinta Pamântului.

El a fost matematician și astronom. Munca sa stă la baza multor concepte revoluționare din matematică și știința zilelor noastre. Totdată, el a avut o contribuție importantă și în Geografie.

El s-a născut într-o colonie grecească și a urmat studii academice în Atena. În jurul vîrstei de 35 ani a fost cel care a condus Marea Bibliotecă din Alexandria.

Pe când era la Biblioteca din Alexandria a început să scrie un tratat despre relieful Pământului. Acest tratat a fost intitulat Geografia. Acest cuvânt nu mai fusese folosit înainte dintr-un motiv simplu: înseamnă 'descrierea pământului' și nimeni nu mai scrisese o lucrare așa de amplă despre pământ. Pe lângă descrierea terenului și a reliefului el a mai scris despre climă și temperaturi.

Eratostene a fost foarte curios și un om care a căutat mereu pentru a face noi descoperiri. Acest lucru a condus hotărârea sa în aflarea circumferinței Pământului.

El a aflat de o fântână în Syene unde lumina soarelui ajunge numai în partea de jos a puțului în timpul solstițiului de vară. Eratostene a crezut că va fi în măsură să determine circumferința întregul pământ prin măsurători efectuate în timpul solstițiului pe baza umbrele în raport cu distanța dintre Syene și Alexandria. Astfel, a calculat circumferința Pământului cu o precizie de sub 200km.

Folosindu-se de lucrarea lui Eratostene, Columb a hotărât să plece în călătoria sa în jurul lumii 1500 ani mai târziu.

Ultimii ani ai lui Eratostene au fost dificili. El a orbit în juru vârstei de 80 ani și a intrat in depresie. A ales să se înfometeze pentru a-și provoca moartea.

Ai nevoie de ajutor la matematica? Pune o întrebare!

la Aritmetica